Offline marketing is nog steeds heel belangrijk

Wie denkt dat tegenwoordig alles online gebeurt, heeft het goed mis. Want online marketing is dan misschien niet meer weg te denken. Offline valt er nog heel veel winst te halen. In deze blog vertellen we jou dan ook meer over offline marketing en de voordelen ervan. Dus lees zeker even mee als je daar oren naar hebt!

Wat bedoelen we met offline marketing? Offline marketing is een groot begrip. Denk bijvoorbeeld aan een flyer, spandoeken, maar ook een gigantische advertentie in de lokale krant. Voor alles wat je wilt overbrengen van waarde, denk aan je producten of diensten waar geen internet voor wordt gebruikt, noemen we offline marketing. Dus ook televisiespotjes of een item op de radio. Maar in deze blog willen we de aandacht op een paar andere dingen richten.

Het verschil tussen offline en online marketing is dus vooral fysiek. In sommige gevallen kun je het zelfs aanraken. Maar offline marketing is in veel gevallen ook een stuk makkelijker, omdat mensen in real life te benaderen zijn. Laten we daar eens even dieper op in gaan. Want wat zijn de voordelen van offline marketing eigenlijk?

Voordelen van offline marketing

Als je bijvoorbeeld een spandoek ophangt bij jou voor de winkel, dan trek je haar direct klanten mee aan. Bijvoorbeeld omdat je erop hebt staan dat elk derde item gratis is. Of dat jullie zoveel jaar bestaan en dat er daarom een mooie actie is. Mensen zien de spandoek en bepalen direct of ze over willen gaan tot actie. Bijvoorbeeld de actie om direct bij je binnen te stappen. Online is die stap veel moeilijker. Ja, ze kunnen op je website komen. Maar dan nog is het moeilijk om over te gaan op koop. Een groot voordeel van offline marketing is dus de persoonlijke benadering.

Maar er is nog meer. Want je valt veel vaker op wanneer je gaat voor offline marketing. Denk bijvoorbeeld aan het uitdelen van flyers op straat waardoor je ook weer meer interactie genereert omdat je kiest voor een persoonlijke benadering. Je kan linksom of rechtsom veel beter vindbaar worden doordat je op meerdere plekken in de stad zichtbaar bent doordat je overal posters hebt ophangen.

En als derde kun je ook zeggen dat door middel van offline marketing je naamsbekendheid vaak groeit en mensen krijgen het gevoel dat ze je al kennen. Met als resultaat dat het vertrouwen groeit.

Hoe kun je starten met offline marketing?

Eigenlijk heel simpel! We hebben je al een paar ideeën gegeven. Denk aan het maken en uitdelen van een flyer of poster. Je kan een advertentie plaatsen in de lokale of regionale krant. En hetzelfde geldt voor een spotje op de radio. Dan al wel niet landelijk natuurlijk! Een mooie banner voor je winkel of kantoor kan het ook zeker goed doen. Er is veel meer mogelijk dan je vaak denkt! Zo kan je ook een reclame of marketingbureau inschakelen. Zij zijn gespecialiseerd in het opzetten van offline marketing voor bedrijven.

Vorige

Dit wil je weten over tuininrichting

Volgende

Aan de slag als ZZP'er