We hoeven jou waarschijnlijk niet meer uit te leggen dat het belangrijk is om hoger in Google te komen. Toch blijft een soort eeuwige strijd tussen jouw website de zoekmachines die wij kennen. In deze blog gaan we jou helpen om jouw website in de top van de Google zoekresultaten te krijgen! Lees je mee?
Als we het hebben over de top van Google dan hebben we het over de eerste 10 zoekresultaten. Dit is de top. Hoe hoger je in Google komt, hoe groter de kans ook is dat mensen op jouw website klikken. Vroeger kon je hoog in Google komen wanneer een website maakte met een witte achtergrond en daarop witte letters. Maar die tijd is al heel lang geleden voorbijgegaan. En gelukkig maar. Google hecht nu waarde aan kwaliteit en continuïteit.
Wil je nu ein-de-lijk eens in de top van Google komen? Je kan er ook voor kiezen om alles rondom Google uit te besteden aan een online marketing bureau. Dan zorgen zij ervoor dat jij hoger in Google komt!
1. Linkbuilding: zorg voor een URL op waardevolle websites
Eén van de pijlers van Google is betrouwbaarheid. Google denkt dat jij een waardevolle website bent als jouw URL ook op andere websites staat. Dit noemen we backlinks. Jouw website wordt dus vernoemd op een externe site. Ook kun jij dan weer andere websites noemen op jouw website. Deze combinatie noemen we linkbuilding.
2. Zorg ervoor dat je website prettig zichtbaar is op mobiel
Hoe vaak jij op je laptop en hoe vaak zit je op je mobiel? De kans is groot dat je aangeeft dat je meer op je mobiel zit. Dat is dan ook de reden waarom je website prettig leesbaar moet zijn op mobiel. Google vindt het belangrijk dat jouw website mobile first index heeft. Zo kunnen mensen prettig surfen op jouw website omdat deze speciaal gemaakt is voor op je mobiel. Dit noemen we ook wel een SEO-vriendelijke mobiele website. En je raadt het al: hierdoor kun je hoger in Google terecht komen.
3. Zorg regelmatig voor nieuwe content
Eén keer per week een nieuwe blog op je website, werkt ontzettend goed. Dat komt omdat. Google het prettig vindt dat jouw website actief is. Nieuwe content is iets waar Google van smult en daarom gooit Google het liefst informatie omhoog bij een zoekterm dat nieuw en relevant is.
4. Gebruik langere zoekwoorden
Vaak gebruiken we zoekwoorden veel te kort. Denk bijvoorbeeld aan laptop. Terwijl je ook deze zoekvraag meer kunt specialiseren. Zoals Laptop X in kleur Y. Zo vergroot je de specialisatie van die desbetreffende zoekvraag. En is de kans weer groter dat je hoger in Google terecht komt.
5. Houd rekening met een website dat snel kan laden
Een website dat traag is, niet laadt en waarvan de foto’s het niet doen? Grote kans dat jouw unieke websitebezoekers weer weggaan. Hoewel ze dan wel op jouw website zijn geweest, blijven ze te kort. Een website dat snel laadt is gebruiksvriendelijker.